wtorek, 14 października 2014

Uzdrawianie umysłowe

Podświadomość a wiek

Twój umysł nie starzeje się

Były prezydent Stanów Zjednoczonych Herbert Hoover aż do najpóźniejszych lat
życia potrafił pokonywać nawał pracy. Parę lat temu rozmawiałem z nim w nowojorskim
hotelu Waldorf-Astoria. Odkryłem w nim zdrowego, szczęśliwego, silnego, żywotnego
człowieka. Kilka sekretarek załatwiających jego korespondencje miało pełne ręce roboty, on
tymczasem znajdował jeszcze czas na pisanie książek o polityce i historii. Jak wszyscy inni
wybitni ludzie, których dane mi było poznać, on także okazał się bezpośredni, życzliwy i
bardzo wyrozumiały.
Przenikliwość jego umysłu i mądrość osadu były dla mnie niezapomnianym przeżyciem. Dane mi było poznać w nim człowieka głęboko religijnego, ufającego Bogu i pełnego niezachwianej wiary w zwycięstwo wiecznych prawd życia. Mimo tego, że w okresie
wielkiego kryzysu wystawiony był na ostrą krytykę i oszczerstwa, przetrwał te burze bez
nienawiści, niechęci, rozczarowania czy zgorzknienia, i odnalazł taki spokój duszy, jaki daje
tylko Boża wszechmoc i miłość.

Ruchliwy umysł 95-latka

W wieku 55 lat mój ojciec mojego kolegi zaczął uczyć się francuskiego i w wieku lat 60 stał się przysięgłym tłumaczem właśnie z języka francuskiego, a angielski opanował w stopniu zaawansowanym. Kiedy przekroczył siedemdziesiątkę, zaczął uczyć się języka celtyckiego i został nauczycielem tego języka.
Skutecznie pomagał mojej koleżance w studiach, a zmarł przeżywszy pięknego wieku 99 lat. Wraz z upływającym wiekiem miał coraz ładniejsze pismo i coraz jaśniejszy umysł.
Na jego przykładzie uzyskałem dowód na to, że wiek człowieka to wiek jego myśli i uczuć.


Owoce naszego podeszłego wieku

„...wraca do dni młodości, jak wtedy ciało ma rześkie”
Podeszły wiek to tylko powołanie, aby spoglądać na Boże prawdy z najwyższej
perspektywy. Pamiętaj zawsze, że jesteś w podróży bez końca; niestrudzenie posuwaj się
naprzód, a ujrzysz przed sobą bezkresne życie.
Posłuchaj głosu psalmisty:
„Wydadzą owoc nawet i w starości, pełni soków i zawsze żywotni”.
„Owocem zaś Ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć,
wierność, łagodność, opanowanie. Przeciw takim cnotom nie ma Prawa”.
Jesteś dzieckiem życia bez granic, jesteś dzieckiem wieczności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz