piątek, 10 października 2014

Uzdrawianie umysłowe


Podświadomośc a wiek.

Wstąpił na wyższy stopień

Pewien mój sąsiad, który w swojej pracy zajmował kierownicze stanowisko, musiał,
osiągnąwszy granicę wieku, parę miesięcy temu iść na emeryturę. Przed pójściem na emeryturę często pytał mnie jak jest na tej emeryturze. Kiedy odpowiedziałem mu, że nie zamierzam się nudzić i że jest to dla mnie nowy etap życia bez względu na to jakie myśli przychodziły mi do głowy na początku nowej drogi.
Pewnego razu gdy on już przeszedł na emeryturę, powiedział mi:
„Wiesz drogi przyjacielu? Ja traktuję przejście na emeryturę jako awans”.
Zgodnie z własną filozofią jego życie było marszem na coraz wyższe stopnie: ze
szkoły średniej na uniwersytet (postępy w edukacji i życiowym doświadczeniu) i z życia
zawodowego w stan spoczynku. Emerytura wiec dała mu okazję robienia tego, o czym
zawsze marzył. Dlatego traktował to jako wyższy szczebel na swojej drabinie życia i mądrości.
Zrozumiał, że już nie musi skupiać się na pracy zawodowej ani zarabiać na
utrzymanie, że odtąd całą swoją uwagę poświęci jak najpełniejszemu korzystaniu z życia.
Był zapalonym fotografem amatorem i teraz wreszcie mógł realizować się w fotografii i
filmowaniu. Wyruszył w podróż dookoła świata, filmując najpiękniejsze i najciekawsze
zakątki. Dzisiaj nie jest w stanie skorzystać ze wszystkich zaproszeń do różnych klubów, towarzystw i związków, aby wygłaszać ilustrowane filmem i przeźroczami wykłady.
Przed tym jakże ruchliwym intelektualnie człowiekiem otwierają się obecnie rozliczne nowe możliwości pracy i coraz to nowe obszary zainteresowań.
Tak więc drogi czytelniku ciągle zachwycaj się nowymi, twórczymi pomysłami, staraj się rozwijać umysł, nie ustawaj w nauce i nabywaniu mądrości. Dzięki temu w sercu zachowasz młodość, ponieważ będziesz wciąż nienasycony osiąganiem nowych odkryć – pamiętając o tym, że twoje ciało jest zwierciadłem twojego myślenia.
Żyj pełnią a będziesz zawsze młody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz