wtorek, 23 września 2014

Uzdrawianie umyslowe


Podświadomość a lęk

W jaki sposób pokonał swój strach?

Wyjaśniono mu, że skarbcem jego pamięci jest podświadomość, że starannie przechowuje ona wszystko, cokolwiek przeczytał i usłyszał w czasie studiów.
Następnie dał się przekonać, że podświadomość reaguje stale i niezawodnie, ale że warunkiem jej działania jest poczucie pewności oraz odprężenie ciała i umysłu.
Student zaczął codziennie rano i wieczorem wyobrażać sobie, jak matka, którą bardzo kochał i chciał być szczególnie dla niej wartościowym człowiekiem, gratuluje mu znakomitych ocen, oczami swojej duszy czytał list od niej, w którym pisała mu jak bardzo jest dumna z jego osiagnięć.
Kiedy mu się to w pełni udało, wywołał odpowiednią reakcję swojej podświadomości. Obudził drzemiącą w swojej podświadomości mądrość, skierował świadome myślenie na odpowiednie tory i dalsza jego droga była już dziecinnie łatwa, zdawał wszystkie egzaminy z marszu bez najmniejszego trudu. 
Innymi słowy, jego podświadomość, „przejąwszy władzę”, kazała mu dać z siebie wszystko.

A w jaki sposób pokonać strach przed wodą?

Wielu ludzi boi się korzystać z windy, wspinać po górach albo pływać. 
Często wynika to z przeżyć dzieciństwa - kogoś wrzucono siła do wody, ktoś inny jadąc windą stanął miedzy piętrami i popadł w klaustrofobie.
Mając jakieś dziesięć lat, wpadłem do zamarzniętego stawu. Do dziś dokładnie pamiętam swój śmiertelny strach i rozpaczliwą walkę o oddech, pamiętam, jak coraz ciemniejsza woda nakryła mnie w końcu mrokiem. Uratowano mnie w ostatniej chwili. Tamto przeżycie wryło mi się jednak bardzo głęboko w podświadomość, nawet wiele lat później odczuwałem paniczny lęk przed wodą.
Pewien sędziwy sąsiad psycholog poradził mi wtedy:
Idź nad tamten staw, spojrzyj w wodę i powiedz głośno i donośnie:
«Ja tu rządzę - jestem silniejszy od ciebie, zapanuję nad tobą».
źniej powinieneś nauczyć się pływać, wejdź do wody i pokonaj ją.”
Tak też zrobiłem. Na moją zmianę postawy zareagowała wszechwładna podświadomość, dając mi siłę i wiarę w siebie, dzięki którym zdołałem przezwyciężyć strach.
Nie daj się więc nigdy zastraszyć - ani wodzie, ani czemukolwiek innemu.
Pamiętaj: ty tu rządzisz!

Oto niezawodny sposób pokonywania strachu.

Poniższą metodę przekazałem wielu ludzi.
Ma ona magiczne działanie.
Spróbuj!
Załóżmy, że boisz się pływać.
Trzy albo cztery razy dziennie usiądź na pięć minut w fotelu. Odpręż się całkowicie i wyobraź sobie, że umiesz pływać. W wyobraźni będziesz naprawdę płynąć.
Oto przeżycie subiektywne: dzięki swojej wyobraźni przeniosłeś się na basen albo nad jezioro. Czujesz chłód wody i rytmiczne ruchy rak i nóg. Nie jest to bynajmniej jałowe rozmarzenie - wiesz już, że każde przeżycie w twojej wyobraźni udziela się podświadomości.
Prędzej czy później poczujesz wewnętrzną potrzebę urzeczywistnienia obrazu, jaki wrył ci się
w podświadomość.
Jest to jedno z podstawowych praw umysłu.
Ten sam sposób możesz stosować przy wszelkich lękach bez względu na ich źródło.
Ktoś, kto ma skłonność do zawrotów głowy, powinien sobie plastycznie wyobrazić, że balansuje pewnie po wąskiej kładce albo że wspiął się na wysoki szczyt i cieszy się pięknym krajobrazem i swoją sprawnością fizyczną.
Im bardziej realistyczne wizje w twojej wyobraźni, tym prędzej nastąpi pożądana reakcja i opadnie wszelki strach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz