Intuicyjne przewodnictwo
Z drugiej strony istnieją także produkty,
które rozwijały się przez dziesiątki lat i odnotowywano stały rozwój, jak w przypadku pewnych firm samochodowych. Zawsze o
ten jeden samochód wyprzedzały konkurencję. Albo inny przykład: właściciele ogródków odkryją
kiedyś nagle małe altanki ogrodowe - i altanki takie staną się przebojem sezonu. Na czym opiera się
sukces albo klęska? Przyjrzyj się notowaniom giełdowym najsłynniejszych firm.
Nie majątek rzeczowy się tu tak wysoko ocenia, lecz ogromny potencjał twórczy
lub intuicyjny tych firm i ich pracowników. Sukces nie jest wynikiem długoletnich planów i badań, sukces
nie jest także szczęśliwym trafem. Sukces jest wynikiem intuicyjnych
zdolności. Nikt nie może przewidzieć,
co będzie za kilka lat, ani w jakim kierunku rozwinie się sytuacja gospodarcza,
smak i gust klientów oraz popyt. Nagłe załamanie gospodarcze lub nieoczekiwany rozkwit - niczego
się nie da
przewidzieć i dlatego też nie da się zaplanować.
Istnieje
jednak droga, również w obszarze gospodarczym, by móc postawić na sukces i zwyciężyć.
Coraz częściej poszukuje się menedżerów i współpracowników, którzy potrafią więcej, niż tylko liczyć i planować, takich którzy
posiadają umiejętności intuicyjne. Intuicyjni ludzie - ludzie, którzy nie myślą ciasno, lecz rozwijają twórcze idee - są tymi
menedżerami, którzy są poszukiwani, którzy są potrzebni, by firma mogła dalej wspaniale
prosperować i być
nawet za dziesięć czy dwadzieścia lat potentatem na rynku gospodarczym. Firmom coraz bardziej
potrzebni są współpracownicy,
którzy nie tkwią uporczywie przy starym sposobie myślenia, lecz pracują twórczo.
Firmy
komputerowe pracują obecnie już nad modelami na następne dwadzieścia lat. Gdybyś
wiedział jakie tam rodzą się pomysły, byłbyś zdumiony! W takich firmach
kładzie się największy nacisk na inspirację i olśnienia, na genialne zdolności.
Kierownictwo hołubi i
bardzo wysoko ceni takich pracowników, a ich wynagrodzenia są bardzo wysokie. To właśnie
oni tworzą potencjał, który może zagwarantować przetrwanie firmy. Poszukiwani są więc
jednoznacznie
pracownicy „myślący na przekór".
Tendencja
idzie w takich kierunku, aby porzucić „jednokierunkowe drogi" w hierarchii i
dzięki celowemu burzeniu powszechnie przyjętych sposobów działania, pozwolić na rodzenie się
nowe idei. W
firmach, które zastosowały taką politykę, powstały tak zwane zespoły twórcze. Członkiem takiej
grupy może być każdy, kto ma pomysły, inspiracje lub wizje. Nie czyni się tu rozróżnienia między przełożonym i podwładnym.
Popiera się tu przede wszystkim nową myśl, myśl która kreuje niezwykłe kierunki, która wykracza poza utarte wyobrażenia.
Mówiąc krótko: intuicja jest obecnie w cenie.
•
Gdy umysł jest
swobodny, wtedy intuicja może się najlepiej rozwijać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz