poniedziałek, 15 czerwca 2015

Intuicja

Po co pozbywać się „Ja”?

Kto kierował twoim życiem do tej pory, i kto określał, co powinno się dziać, a co nie? Twoja odpowiedź będzie przypuszczalnie brzmia­ła – „Ja”. Twoje ja udało się w drogę, by nawiązać kontakt z twoją intuicją. Próbujesz się „dostroić”, być może nawet poczułeś już swoją intuicję, może osiągnąłeś jakieś małe sukcesy. A mimo to wciąż jesteś tą samą osobą, a mianowicie – ja. Lecz w ten sposób ograni­czasz się, i pozostajesz z intuicją wciąż tylko w osobistym obszarze. Oczywiście jest to wprawdzie jakiś początek, ale jeszcze długo nie wszystko.
Prawda jest taka, że tkwi w tobie o wiele więcej i można to pobudzić jedynie wtedy, kiedy kolejny krok, ten krok w kierunku rozwoju, który zapoczątkował drogę od ja do Jaźni.
Zaś intuicja w szerokim aspekcie oznacza znalezienie drogi do samoidentyfikacji . To dopiero wtedy otrzymasz pełnomocnictwo, pełną moc, żeby wejść przez wrota chwili w obszar Tu i Teraz.
Niech się dzieje zróbmy to zupełnie świadomie:

Wychodzisz z osobowości i wchodzisz w postrzeganie wiesz.


Oczywiście o znaczeniu chwili jeszcze nie wspomniałem.
Otóż cała wiedza w sen­sie uniwersalnym i każda informacja zawarta jest w chwili. Nie wy­starcza żyć w tej sekundzie, bo to nie jest teraz. Możesz wprawdzie kroczyć do przodu sekunda po sekundzie, mimo to nigdy nie bę­dziesz w teraz. Jeśli wchodzisz w chwilę, nie możesz wziąć ze sobą ja. Tam nie będziesz już go potrzebował. Kiedy jesteś w chwili, nie jest możliwe żadne myślenie, a jedynie postrzeganie. Teraz nie jesteś już rozdwojo­ny, ani nie jesteś jednością – po prostu jesteś.
W jaki sposób więc dotrzeć do chwili?
   Jedną z możliwości jest słuchanie. Słuchanie jest postrzeganiem i jest ono możliwe tylko w chwili. Gong może prowadzić cię przez „dźwięk ciszy” do chwili. Przysłuchuj się świadomie temu tonowi, sam stań się dźwięczącym tonem. Tak jak ten dźwięk, który staje się coraz cichszy – aż przebrzmi całkowicie – tak i w tobie rozszerza się cisza. Doświadczasz ciszy chwili, sam stajesz się chwilą. Słuchaj tego tonu, przysłuchuj się, bez myślenia, bez zamiaru, bez chęci.
Cały czas słuchaj swojego serca. Przysłuchuj się głosowi swego serca, odczuwaj swoje serce, podążaj drogą miłości, a staniesz się jednością ze swo­im sercem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz