czwartek, 21 lipca 2011

Fantastyka, czyli gdzie byłeś i co robiłeś?

 Autorem artykułu jest Nikodem Marszałek

      Ziemska fantastyka jest zbiorem filmów, książek i  seriali autorów  których dusze stale odczytywały informacje z Kronik  Akashy (gęstość  Anupadaka).
     Wyższe Jaźnie i dusze projektują krainę, świat, Wszechświat. Nowy  Wszechświat lub galaktyka przyciąga ku sobie dusze, które – często –  jako całość falowa zaczyna się wcielać w danym miejscu. Aktualnie Ziemia  spełnia ważną rolę badawczą, dlatego przyciąga ku sobie dusze z różnych  światów, Wszechświatów, krain, które z kolei przynoszą ze sobą/wraz z  sobą własną historię, wartości – informacje, które z kolei materializują  się jako kultury etniczne, wierzenia, praktyki, społeczności,  filozofie.
       Ziemska fantastyka jest zbiorem filmów, książek i  seriali autorów, których dusze stale odczytywały informacje z Kronik  Akashy (gęstość Anupadaka). Innymi słowy fantastyka jest spisaną  historią nas wszystkich z odległej przeszłości, a nie powtarzającym się  schematem profili i charakterków, tematu walki dobra ze złem. Proszę  odpowiedzieć sobie na pytanie: Planeta umiera, życie fizyczne ewoluuje  do wyższych  może nawet transcendentnych form co robią dusze po  skończonym cyklu? Chcą dalej doświadczać, wcielać się w gęstościach  osobowości dlatego szukają planety, krainy może galaktyki, która to  umożliwi. Dlaczego dusze się wcielają – jeśli osiągnęły poziom  oświecenia? Ponieważ każdy nowo zaprojektowany świat wnosi coś nowego,  jest rozszerzeniem starego. 
      Zacznijmy od początku.
     W tworzeniu poszczególnych światów wyróżniamy kilka głównych historii:
      osobno anioły i pomocnicy,
      osobne światy ludzi,
      osobne inteligentne zwierzęta („Opowieści z Narnii” C.S.Lewis, „Naruto”),
      pomieszanie światów ludzkich z anielskimi (np. „Harry Potter” J.K. Rowling) w którym równolegle istnieją i czarownicy i nie,
      światy ludzko-anielskie ze zwierzęcymi (przywoływanie inteligentnych  zwierząt, władanie żywiołami np. anime „Naruto”, „Aang ostatni władca  wiatru”), 
      światy równoległe, ale nie przenikające się wzajemnie (np. anime „Bleach”),
      światy zbiorowe  – wymieszane (aktualnie Ziemia czy choćby pierwotnie „Krainy Śródziemia” J.R.R. Tolkien). 
      Poniższe  ułożenie liniowe nie oddaje chronologii kształtowaniu się światów. Ma  ono tylko zachęcić czytelnika do zapoznania się z poszczególnymi  dziełami fantastyki – naukowej szukając własnych energii, emocji,  przeżyć i oczywiście wcieleń. 
      Do światów magiczno-pierwotnych moglibyśmy zaliczyć:
   1.    Valhalla, Mity Greckie, Mity Hinduskie, 
   2.    „Władca Pierścieni” – J.R.R. Tolkien
   3.    „Czarna Kompania” – Glen Cook / „Gra o Tron” George'a R. R. Martin
   4.    Czas  (lektury)  „dark fantasy”
   5.    Czas (lektury) „świata czarownic i czarnoksiężników”  
   6.    „Naruto” – Masashi Kishimoto  
   7.    „Bleach” – Tite Kubo 
   8.    „Ostatni Władca Wiatru”
   9.    „Harry Potter” – J.K. Rowling
      W działaniu dusz następuje przełom i połączenie magii, władania żywiołami z pierwszą techniką, maszynami, robotami:
   1.     „Valkyrie Chronicles”
   2.    „Tengen Toppa Gurren Lagann”
   3.    „Neon Genesis Evangelion”
   4.    „Gundam 00”
   5.    „Code Geass” 
   6.    „Dune” – Frank Herbert
   7.    „Ekumena” – Le Guin
   8.    Babylon 
   9.    Star Trek
 10. „Caprica”, „Battlestar Galactica”
     Po  świecie „Battlestar Galactica” następuje dołączenie robotów, cyborgów,  androidów do światów ludzko-anielskich. W między czasie ważne światy:  „Blade Runner”, „Ghost In the Shell”, „światy cyberpunk”, „światy  postapokaliptyczne”, „Gwiezdne Wojny”, „Farscape”. 
     Kto kim był.
     Najciekawsze  są jednak odkrycia jakie dusza czyni w ciele człowieka podczas  oglądania serialu, czytania książki czy badania historii świata.  Poszczególne imiona zostały wyjaśnione w artykule „Najstarsze Wyższe  Jaźnie, czyli o Powołujących i Powołanych”.
     Dla przykładu:
     1.  J.R.R Tolkien przedstawia konflikt Iluvatara (Bóg) ze swoją połówką  Melkorem (Belial) do którego dołącza się później Gandalf Biały  (archanioł Michał), Sauron (Piotr), Saruman (Lucyfer).
     2. Anime  pt. „Bleach” pokazuje konflikt Aizen (Szatan) przeciwko Genryusai  Yamamoto (archanioł Michał). Obok głównodowodzącego stoją kapitanowie:  Uruhara – Jan, Ukitake – Jezus,  Unohana – Maria, Ichimaru – Gabriel,  Kyōraku – Judasz.
     3. Anime pt. „Naruto” unaocznia konflikt  Uchicha Madara (Aryman), Sasuke (Lucyfer), Orochimaru (Szatan) przeciwko  Trzeci Hokage (archanioł Michał), Jiraya (Jan), Nagato (Piotr), Konan  (Maria), Yahiko (Judasz).
     4. Serial „Babylon 5”. W rasę „Vorlon”  inkarnują się dusze ze wzorcami Wojowników Światła (głównie aniołowie).  Istoty piekielne inkarnują w rasę „Cieni”. Oddani aniołowie wychowują  młodsze rasy fizyczne ograniczając wolę, modyfikując geny, narzucając  religie, zasady, prawa. Demonicznie „Cienie” wprowadzają ścieżkę doboru  naturalnego w której przeżyje najsilniejszy. Połówki z pierwszej fali  jako wcielenie Kapitan John Sheridan (Piotr) i ambasador Delenn (Maria)  oraz Marcus Cole (Jezus) przeciwstawiają się niezrozumieniu kulturowemu,  rasowemu jednocząc pod wspólnym sztandarem pozostałe rasy, wypędzając  na krańce Wszechświata siłowych „Vorlonów” i destrukcje „Cienie”. 
      5.  Magiczne książki „Harry Potter” – historia znowu się powtarza.   Voldemort (Szatan), Dumbledore (archanioł Michał). Harry Potter jak  Ichigo z serialu Bleach stale walczy przeciw „złu”.
      Działanie dusz starszych i najstarszych polegało na:
      a) zajęciu głównych stanowisk (wcieleń);
      b) zapisaniu/napisaniu zasad i reguł; wprowadzeniu religii, ideologii;
      c) wzmocnieniu własnych sił, mocy, sił militarnych;
      d) stanięciu naprzeciw swoich wrogów.
    Ciemne  istoty walczyły dla swoich ambicji, interesowała je walka, rywalizacja.  Wojownicy Światła i dusze naznaczone energiami wspomagającymi jak  Michał czy inni „archaniołowie” lub tzw. „Obrońcy Miłości” postawieni  wysoko w hierarchii Boga mają problem ze zrozumieniem, że zabijanie,  wojny w imię pokoju/miłości czy zmuszanie aktualnie do chrztu/wmawianie  grzechu nie różni się zbytnio od postaw Książąt Piekielnych i niesie  takie same – a może nawet większe obciążenia. Aby dogłębnie zrozumieć  wpływ: użycia siły, ustalania prawa, tworzenia państwa, uczenia czczenia  bogów/Boga należy dokładnie przeanalizować – oprócz własnych  identyfikacji z bohaterami –  ogólną świadomość społeczną. Wynik badając  już tylko historię Ziemi po prostu znamy.
      Podwójna nauka
      Świat  przedstawiony w anime Tite Kubo pt. „Bleach” pokazuje doskonale wzorce  piekielne, rywalizacje Espady Aizena jak i wzajemne traktowanie się  kompanów po stronie białej (artykuł „Jakie masz wzorce: Białe czy  Ciemne?”). Kraina „Soul Society” do których udawały się duchy i w  których żyli kapitanowie znajdowała się w gęstości astralnej. Czym był  miecz zwany „Zanpaktou” – na to pytanie odpowie sobie czytelnik, który  szuka własnego wcielenia, emocji, nienawiści czy uwielbienia względem  np. dawnego nauczyciela, kapitana, grupy, strony.  Anime  Kishimoto pt. "Naruto" jest doskonałe ze względu na sam fakt, możliwości  odpuszczenia i przypomnienia sobie działania władania żywiołami  (również „Aang ostatni władca wiatru”), mocami, opisujący działanie  pieczęci, magii, zaklęć. Życie pierwotnych inteligentnych zwierząt w  równoległych krainach w serialu „Naruto” jak i własne krainy  przedstawione przez C.S. Lewis „Opowieści z Narnii” budzą zdumienie, ale  i inspiruje jaką wolność posiadały dusze pierwotnych – starych i  mądrych - zwierząt. Co widzimy na Ziemi? Zwierzęta traktowane jak bydło  hodowlane, torturowane, poddane człowiekowi. Ale dlaczego? W imię czego?  Gdzie i w co dusza pierwotnego zwierzęcia ma się inkarnować? W ciało  człowieka? Ale znowu pytanie: Dlaczego? Dlaczego elf nie wciela się w  elfa, a smok w smoka?
        Serial „Caprica” przedstawia dwanaście  planet połączonych w jedną kolonię w której wierzy się w kilkanaście  bóstw z panteonu greckich mitów. Społeczeństwo osiąga wysoki poziom  technologiczny umożliwiający przeniesienie osobowości do komputera.  Krótki okres pokoju doprowadza do otwartego konfliktu między robotami  nazywanymi „Cylonami” a ludzkością. Jaki jest główny program Cylonów?  Nawrócić „grzeszną” ludzkość na wiarę w jedynego i prawdziwego Boga,  który zbawi ludzi. Serial „Battlestar Galactica” to opowieść o garstce  ludzi, którzy przeżyli planetarne zniszczenie „Caprici”.
        Każdy  Wszechświat posiadał swoich Jedi od strony Boga i Sithów od Beliala. Był  Yoda i Lord Vader, była jasność i ciemność, byli wygrani i przegrani.  Często powtarzany slogan w serialu „Battlestar Galactica” brzmiał:  „Wszystko już było i powtórzy się znowu”. Jak długo mamy powtarzać te  same schematy, kultywować pierwotne przekonania, podtrzymywać  hierarchię, bawić się w wybranych i potępionych, w oświeconych czy  zbawionych? Tak długo dopóki nie uzdrowimy swojego stosunku do innych i  tak długo dopóki będziemy nawracali, pouczali, wypominali, domagali się  spłaty czegoś, co nie istnieje.
       Wszyscy  jesteśmy połączonym naczyniem, jedna nasza postawa, myśl wpływa na  drugą osobę, druga osoba wpływa na trzecią – łańcuch zależności nigdy  się nie kończy. Ale wszystko co zostało napisane – przeze mnie czy  Rozalię Garlicką – ma inspirować do zmiany, pomóc w uwolnieniu łańcucha  zależności i pobudzić pamięć, nauczyć samodzielnego myślenia i pracy nad  sobą oraz - głównie - pobudzić współczesną myśl duchową. Łańcuchy,  poglądy, nurty, które nawarstwiały się przez miliony jak nie miliardy  lat, tysiące wcieleń, setki światów i Wszechświatów odcisnęły swoje  piętno, które daje wynik zawsze taki sam: konflikt Białych z Ciemnymi.  Autorzy fantastyki naukowej, reżyserowie przedstawili historię – bo  mieli na to pozwolenie, choć J.R.R. Tolkien w "Sillmarilion" uległ trochę channelingowi  Białego. Na Ziemi wiele procesów nie dzieje się przez przypadek.  Przybliżając czytelnikowi światy i postacie, inspiruje do odnalezienia  siebie również do zobaczenia jak działali mityczni bogowie, najstarsze dusze. Ostatnio  popularna książka Zecharia Sitchin "Zaginiona Księga Enki" mówi o Anu  (archanioł Michał), Enlil - Metatron/Aryman i Enki Jezus (podobny  konflikt wystąpił w anime "Naruto" między Mędrcem Sześciu Ścieżek, a  jego dziećmi, protoplastami klanu Senju i Uchiha). 
      Odkrycie  tylko jednego wcielenia albo dostrzeżenie powtarzającego się wzorca  uzmysłowi duszy i osobowości jak często my sami – jak i inni –  zachowujemy się według powtarzającego się schematu:
      a) zawsze ten sam wróg (stąd nazwa „odwieczni wrogowie”);
      b) podobne zapalające emocje;
      c) niski wizerunek własny albo wręcz przeciwnie: arogancja, duma, pycha;
      d) stałe uczucia do konkretnych dusz; niechęć, skrajne nielubienie względem innych;
      e) zachłanność na władzę, wpływy lub wyrzekanie się, uciekanie, strach.
      Nie  zawsze trzeba się szukać w postaciach pierwszoplanowych, czasem to  drugo i trzecioplanowe postacie. Najważniejsze jest nie to że się kimś  było czy nie, tylko że się odnajdzie wzorce do przepracowania. Jak coś  „wywala”, to zawsze trzeba patrzeć co i szukać dlaczego, bo znaczy, że  nie przerobione. Pytania: Po której stronie byłem? Co robiłem? Z kim  walczyłem? Jakimi mocami operowałem? Również nie ma się co oszukiwać, że  walczyło się cały czas po stronie Białej lub Ciemnej. Dusze zmieniały  wpływy, wartości, energie. Po przepracowaniu własnych postaw, odkryciu  przeszłości, zbadaniu ogólnej świadomości społecznej – możemy  przepra  cować wcielenia władców zaklinających ogniem, wiatrem, ziemią,  wodą; czarnoksiężników czy czarownice i po części pozwolimy sobie  zrozumieć jak kreować w zgodzie z energią miłości, która nie ma nic  wspólnego z tym co dotychczas robiliśmy (po obu stronach barykady).

Artykuł pochodzi z serwisu  www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz